Top Speed League szályzata
A Top Speed League és vezetősége
1. A Top Speed League vezetője: Horváth Ádám
2.A Top Speed League Bírói Testülete (rövidítsd: BT):
3. Csak a BT hozhat döntéseket akármilyen ügyben, úgy hogy az adott kérdést szavazásra bocsátják, és a választ csak kétharmados többségnél lehet érvényesnek tekinteni. (3-4 fő)
4. Ha a BT úgy dönt, hogy szavazásra bocsátja a ligában az aktuális kérdést, akkor az összes versenyző köteles szavazni a weboldalon.
Jelentkezés és a menete.
6. Az Top Speed League kortól függetlenül, és versenyzői tapasztalat nélkül is lehet akárki, amennyiben a licensz-ét megszerzi
7. A licensz (=versenyengedély) bárkinek kiállítható, de csak a BT által.
8. Ha a Top Speed Leagueből egyszer kiszállsz, már nem szállhatsz vissza, csak ha a BT úgydönt, hogy megadja neked a licensz!
9. A Jelentkezési feltételek közé tartozik, hogy a versenyző gondosan készüljön a versenyekre, tartsa a kapcsolatot a Bírói Testület akármelyik tagjával, fusson az rFactor nevű játék a számítógépen, és a szabályzatot alaposan áttanulmányozza. Illetve a honlapot rendszeresen látogatja, és a kötelező eseményeken megjelenik.
10. A ligába lehet a fórumon, chaten, MSN-en illetve E-mail-ban is jelentkezni.
A program
11. Az rFactor nevű játékkal fut a liga, amelyre az FSR 2012 módot telepítjük, amelyet a letöltések menüpontban meg lehet találni.
12. A Trackpack (pályacsomag) összegyűjtött pályákból áll.
13. Mindenkinek a verseny előtt 5 órával legalább le kell tesztelnie a szervert, hogy eltérés van-e a programjában.
A licensz megtartása:
14. Amennyiben a licenszedet meg szeretnéd tartani, abban az esetben tilos szándékosan előzés közben kilököd az ellenfeledet, könnyen elvehetjük a licenszedet.
15. Abban az esetben, ha a már benevezett versenyző nem képes eljönni a futamra, illetve ezt kétszer egymásután megteszi abban az esetben a Bírói testület megvonhatja a versenyengedélyt.
Alapvető szabályok:
16. Az Rf1 Forma 1-es egyéni, illetve konstruktőri (csapat) bajnokságát az(ok) nyeri(k) meg, aki(k) a legtöbb pontot szerez(nek) az adott bajnokságban.
17. A versenyeken csak versenyzői, illetve tesztversenyzői licenszel lehet versenyezni.
18. A pontrendszer:
1.helyezett - 15 pont
2.helyezett - 12 pont
3.helyezett - 10 pont
4.helyezett - 8 pont
5.helyezett - 6 pont
6.helyezett - 5 pont
7.helyezett - 4 pont
8.helyezett - 3 pont
9.helyezett - 2 pont
10.helyezett - 1 pont
Segítségek:
F1 (Kanyarodási segédlet) - NINCS
F2 (Helyes Irány Segédlet)- NINCS
F3 (Fékezési segédlet) - NINCS
F4 (Stabilitás segédlet) - MAGAS
F5 (Helyes irányba fordítás)- NINCS
F6 (Sebezhetetlenség) - 35%-os a sebezhetőség
F7 (Automata váltó) - ENGEDÉLYEZVE
F8 (Kipörgésgátló) - MAGAS
F9 (Blokkolásgátló) - MAGAS
F10 (Pit segédlet) - NINCS
F11 (Kuplung Segédlet) - ENGEDÉLYEZVE
Mechanikai hibák: Normál
Gumikopás: Normál
Üzemanyag fogyasztás: Normál
19. A futam körök előre lett megtervezve változtatni nem lehet rajta !
20. Mindenki azt a kameranézetet használhatja amelyiket akarja de a tükrök legyenek bekapcsolva.
21. Mivel a "MOD" Multiplayerre lett kitalálva az összes autónak egy bizonyos fizikája van, így senki nem kerül előnybe az autója által.
22. Beállítást (setup) készíteni lehet.
Név használata
23. A szerveren mindenki köteles a saját, teljes nevét akármilyen formában ÉKEZET nélkül használni.
Autóhasználat:
24. Szezon közbeni 1 átigazolásra van lehetőség.
Időmérő- és futamszabályzat
25. Időmérőn és a futamon TILOS a CHAT használata, ezért ajánljuk mindenkinek a TEAMSPEAK 3 nevű programot
26. -
27.Az időmérő két etapból áll.
Zászlószabályok:
28. Kockás zászló - A versenynek vége
29. Kék zászló - A pilóta mögött gyors kört futó, vagy lekörözésra készülő versenyző halad, akit köteles elengedni, úgy hogy nem akadályozza.
30. Sárga zászló - A pályán akadály van, nem lehet előzni.
31. Safety car - A pályára bejön a safety car, tilos előzni. Az SC szakaszt végét, zöld zászlóval jelzik!
32. Stop and Go - A pilótának ki kell állnia a boxba, (de nem nyúlhatnak az autóhoz) és csak utána mehet vissza a pályára.
33. Piros zászló - A versenyt megszakítják.
34. Fekete zászló - A pilótát diszkvalifikálták.
Biztonsági autós szabályok:
35.A Safety Car teljes bentléte alatt előzni tilos.
36.A Safety Car kimenetele után a célegyenestől lehet előzni.
37.A Safety Caros fázis alatt tilos 5 autónyira lemaradni az előtted autózótól, ezt is büntethetjük.
38.Aki lekörözött vagy hamarabb ér a Seafty Carhoz mint az elsők nem lehet mellete elmeni mert azt 10 másodperces büntetést kap !
39.A SC alatt előzni tilos.
Tesztszabályok:
40.Egészhéten a versenyhétvége előtt alkalmad van tesztelni a szerveren.
41.A Versenyen való rajtoláshoz 30 kört meg kell tenned a szerveren, az adott pályán.
42.Csak a megszabott gumikeveréken lehet a pályán menni, aki más gumival jön fel mint a megszabott akkor büntetést kap.
Időmérőszabályok:
43. Az időmérő edzés a versenyzők rajthelyét dönti el. A versenyzők leggyorsabb köre számít csak, és az is csak úgy, ha az adott körben a pályán való haladással nem volt probléma.
44. A boxban nem lehet előzni.
45. A első etapban akárhány versenyző részt vehet. A második etapban a legjobb 10 indulhat.
46. Az időmérőn ESC-el a boxba lépni tilos mindenkinek annyit kell az autóba tankolni, hogy elég legyen a helyes boxkiállás végrehajtására is.ESC-et minden versenyző csak a saját boxállásán nyomhat.
47. Ha valaki az időmérőn olyan módon töri össze az autót ,hogy az mozgásképtelenné válik büntetlenül ESC-et nyomhat ám az időmérőt nem folytathatja.Ha mégis ESC-et nyomott pedig saját erőből az autó be tudott volna menni a boxba akkor büntetést kap.
48. Időmérőn még a felvezető körön se lehet vágni aki vág büntetést kap.
49. Az illető saját hibájából feltartja vagy ki üti a közelében lévő versenyzőt akkor büntetést kap.
Warm Up szabályok:
50. A Bemelegítő edzés 10 perces. Ez alatt a versenyzőnek el lehet végeznie azokat a tevékenységeket, amelyek megzavarhatják futamon.
Verseny szabályok:
51. Az indulhat el a versenyen, aki az időmérőn 107% alatt autózott és meg van az 50 tesztköre.
52. A futam alatt egyszer KÖTELEZŐ kiállni a boxba kerékcserére.
53. A Futamon csak az előre megadott gumi szettel lehet versenyezni.
54. A futam felvezető körrel kezdődik és levezető körrel fejeződik be. A versenyt akkor intik le ha az élen haladó jármű átlépte a rajt-cél vonalat ( akit leköröztek az már csak annyi kört tud teljesíteni amennyit a lekörözésig teljesített ). Amennyiben a futam megszakad a 70%-os versenytáv előtt, a pilóták csak fél pontokat kapnak. Csak azok a versenyzők kapnak pontot, akik a győztes által megtett táv 90%-át teljesítették.
55. A futamon csak egy irányváltoztatás engedélyezett ha téged előznek. Ha ezt megszeged azt cikázásnak tekintjük és büntetés jár érte.
56. Ha véletlenül egy boly jön össze és van olyan versenyző aki egyben támadó és védekező fél is akkor is csak az egyszeri irányváltoztatás szabálya él.
Futam utáni tevékenységek:
57. Amennyiben a pilóta a HSR szabályzatának nem megfelelően viselkedett, akkor büntetésben részesülhet.
58. Szabályzat sértése miatt csak a vétkes vonható felelősségre és aki tud valamit róla.
59. Az internetkapcsolat szakadozása miatt nem vonható felelősségre senki sem. De a PING-et 400-ban maximáljuk!
60. Óvást lehet beküldeni az Óvás menübe.
61. Óvásra futam után 48 óra áll rendelkezésre, aki az idő lejárta után küldi nem érvényes az óvása.
Büntetések jelentése:
Időbüntetés:
62. Az adott pilóta ha vétkes, időbüntetést kaphat így befolyásolhatja a futam végeredményét.
Stop/GO:
63. A boxba való bejövetel után 10 másodpercre meg kell állni.
Áthajtásos:
64. A boxon sebességlimiterrel át kell haladni a pitben.
Kizárás:
65. A futamról való kizárás sok minden miatt lehet: Súlyos baleset, rajtbaleset okozása, többiek veszélyeztetése
66. A bajnokságról való kizárás csak arra a bajnokságra érvényes !
Futamokra való eltiltás.
67. Az illető nem vehet részt a bajnoki futamokban.
Box:
68. A box bejövetelénél csak az adott pitbe lehet közlekedni ha több piten áthajtasz akkor büntetést kapsz.
69. Boxkimenetelnél a fehér csíkot átvágni tilos, büntetés jár érte.
Rajt:
70. Tilos a rajtnál való kiugrás. Ezt a játék áthajtásos, rosszabb esetben "stop and go" büntetéssel "díjazza". (A versenyen sosem lesz új rajt!)
Viselkedés:
71. Versenybalesetek voltak is, lesznek is, próbáljuk meg kultúráltan kifejteni véleményünket, még akkor is ha a másik szabálytalan volt, amennyiben ilyen eset történik nyújts be óvást az egyik bírónál, de a trágár beszéd, a bosszú sosem megoldás. Ha valakinél nagyon elszakad a cérna és nem képes kordában tartani a "véleményét", kisebb büntetést, vagy akár a futamról való eltiltást is kaphat.
Előzések:
72. Tilos több autónyi távolságból megkísérelni az előzést, ha valaki ezzel balesetet okoz, büntetésre számíthat
73. Nagyobb rajtbaleset okozásáért futamtól való eltiltás von maga után
74. Előzés közben a védekező pilóta nem próbálgathatja a féktávokat és nem tarthatja fel a támadó pilótát.
75. A védekező pilótának van teljes joga először ráfordulni a kanyarra az általa választott sebességgel és íven, a támadó félnek ehhez kell alkalmazkodnia. Ez akkor módosul, ha a támadó versenyző teljesen a védekező pilóta mellé ért. Ha a támadó az előzés során kilöki a védekezőt, akkor kötelessége minél előbb visszaengedni maga elé, és az esetet követő 3 kanyaron belül nem kezdhet újabb előzésbe. E szabály megszegéséért áthajtásos büntetés jár.
|